Skadat gods/leverans

Skadat gods

Ibland är oturen framme och godset blir skadat på vägen till er, eller vid leverans/uthämtning. Då är det väldigt viktigt att ni anmäler det direkt till det företag som levererat försändelsen. TOMSJO.se a part of Tomsjo Consulting släpper ansvaret för produkten när speditören har hämtat lupp everansen eller den är inlämnad till speditören. Detta enl. vilkoret ”Fritt från vårt lager” som är lagstadgat. Därmed inte sagt att vi inte bryr oss, utan att skadeanmälan blir rätt till speditören.

Därför är det väldigt viktigt, att om oturen är framme, att ni direkt dokumenterar med foton och beskrivning, samt att ni anmäler det direkt till berörd speditör. Helst redan vid mottagandet utav försändelsen!
Gör er anmälan om skadat gods med fotografier på skadad kartong etc.
Likaså att ni informerar oss, TOMSJO.se

DHL
https://www.logistics.dhl/se-sv/home/vara-divisioner/frakt/kundservice/sa-har-forbereder-du-ett-krav.htmlDHL Freight kundtjänst har öppet vardagar 8-18 på telefon:  0771 345 345

PostNord
https://portal.postnord.com/claimspublic/#/claim/start
Tel: 0771–33 33 10
Ni som kund kan ringa Postnord helgfri mån–fre klockan 08.00–19.00.

/TOMSJO.se